Każdy pacjent leczony w Szpitalu musi wiedzieć, że ma prawa, ale i wynikające z pobytu w Szpitalu obowiązki. Poznanie tych praw i obowiązków zwiększa poczucie bezpieczeństwa podczas hospitalizacji. Na udzielanie pacjentowi jakichkolwiek świadczeń zdrowotnych niezbędna jest jego świadoma zgoda.
wyciąg z Karty Praw i Obowiązków Pacjentów Leczonych w Samodzielnym Szpitalu Wojewódzkim im. Mikołaja Kopernika w Piotrkowie Trybunalskim
PACJENT LECZONY W SZPITALU MA PRAWO DO:
- Świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej
- Informacji o swoim stanie zdrowia
- Zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych, informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia
- Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych
- Zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych
- Poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych
- Dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych
- Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
- Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
- Opieki duszpasterskiej
- Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
Rzecznik Praw Pacjenta
Bartłomiej Chmielowiec
ul. Młynarska 4601-171 Warszawa
22 532 82 50
22 532 82 30
kancelaria@rpp.gov.pl
Bezpłatna infolinia: 800 190 590 (pn. – pt. w godz. 8.00 – 20.00)
Przyjmowanie petentów: pn. w godz. 9.00 – 18.00 i wt.- pt. 9:00 – 15:00
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta Samodzielnego Szpitala Wojewódzkiego im. Mikołaja Kopernika
mgr Magdalena Dworzyńska
ul. Rakowska 1597 – 300 Piotrków Trybunalski
44 648 03 88
44 648 03 02
mdworzynska@szpital-piotrkow.pl
Budynek Przychodni Specjalistycznych, pokój nr 300 (III piętro)
TRYB SKŁADANIA SKARG I WNIOSKÓW w Samodzielnym Szpitalu Wojewódzkim im. Mikołaja Kopernika w Piotrkowie Trybunalskim
- Skargę lub wniosek może złożyć pacjent lub osoba przez niego upoważniona
- Skargi mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu
- Skarga powinna wpłynąć do sekretariatu Dyrektora Szpitala lub do Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta Szpitala w dni robocze od godz. 7:25 do godz. 15:00
- Skarga w formie pisemnej, oprócz danych osobowych i adresowych skarżącego, powinna zawierać opis okoliczności zdarzenia, którego dotyczy
- Na skargi pisemne skarżący otrzymuje odpowiedź na piśmie w terminie 30 dni od daty wpłynięcia skargi